Bijna helft financieel dienstverleners is telefonisch slecht bereikbaar
Advieskeuze constateert dat 43,7 procent van de financieel dienstverleners telefonisch slecht bereikbaar is.
In het eerste kwartaal van 2023 deed Advieskeuze 5.156 belpogingen om financieel dienstverleners te informeren over het platform. “Bij maar liefst 2.254 van deze service calls kregen wij direct de voicemail te horen of werd de telefoon niet opgenomen door het advieskantoor.”
Christian Bouter, medeoprichter van Advieskeuze: “De uitkomst van het onderzoek naar de telefonische bereikbaarheid van financieel dienstverleners is opmerkelijk te noemen. Advieskeuze probeert namelijk in contact te komen met advieskantoren die gespecialiseerd zijn in verschillende productgroepen zoals hypotheken, verzekeringen, vermogen of pensioen. Daarbij is het in deze tijden juist van belang dat financieel adviseurs ook goed bereikbaar zijn voor hun bestaande klanten om ze te helpen met vragen en actief bezig te zijn met klantbeheer.”