Hoe waarderen financiële dienstverleners Kifid?
Kifid laat in oktober 2025 opnieuw een onafhankelijk onderzoek uitvoeren naar de waardering van de klachtenafhandeling door financiële dienstverleners. Het doel is om te achterhalen hoe verbonden partijen — zoals banken, verzekeraars en financieel adviseurs — de klachtprocedure van Kifid beoordelen.
Het onderzoek is niet gericht op een beoordeling van individuele klachten, maar een algemene evaluatie van de dienstverlening, inclusief het online klachtportaal (FD-portaal) en de informatievoorziening via de website. Deelnemers aan het onderzoek zijn dienstverleners die tussen september 2024 en september 2025 te maken hebben gehad met ten minste één klachtprocedure bij Kifid.
De online enquête start op 6 oktober en loopt tot begin november. Kifid gebruikt de uitkomsten samen met de consumenteninzichten om de kwaliteit van haar dienstverlening verder te verbeteren. De resultaten worden later opgenomen in het jaarverslag.
Link naar bericht: https://www.kifid.nl/nieuws/hoe-waarderen-financiele-dienstverleners-kifid-in-2025/

